piątek, 10 października 2014

PIERWSZY ROK ŻYCIA DZIECKA - Heidi Murkoff, Sharon Mazel

Okładka książki Pierwszy rok życia dzieckaNiebawem (to już tylko kwestia dni lub godzin…) po raz pierwszy w życiu zostanę mamą. Z jednej strony bardzo się niecierpliwię kiedy ujrzę i przytulę moje maleństwo, z drugiej zaś jestem pełna obaw czy będę w stanie sprostać wyzwaniom rodzicielstwa. Nigdy nie miałam dłuższego kontaktu z noworodkiem, jest to dla mnie „czarna magia”. I choć praktykę w tej dziedzinie mam marniutką, postanowiłam zadbać chociaż o część teoretyczną.

Trafiłam na bardzo ciekawy poradnik, skupiający się nie tylko, jak tytuł wskazuje na pierwszym roku życia dzidziusia, ale również (co mnie bardzo ucieszyło) na przygotowaniach na przyjęcie malucha. Kompletowanie wyprawki (tej niezbędnej). Wybór bezpiecznego fotelika do samochodu czy skompletowanie domowej apteczki i kosmetyków. Jest tu sporo porad dotyczących rozsądnych zakupów dla dziecka.
                                                              
Sporo miejsca poświęcono tak ważnemu tematowi, jak ogólnie pojęta laktacja oraz karmienie niemowlęcia. Wyszczególniono wszelkie za i przeciw czy to karmieniu piersią czy butelką. Nikt nikomu nic nie narzuca. Daje się kobiecie wybór. Jeżeli jest ona zdecydowana karmić piersią, znajdzie porady i zdjęcia przedstawiające jak w ogóle przystawiać dziecko do piersi, aby karmienie było jak najbardziej wydajne i wygodne dla obu stron (matki i jej pociechy).

Kolejne rozdziały skupiają się już na narodzinach dziecka i poszczególnych miesiącach jego życia. Ja skupiłam swoją uwagę na rozdziale, poświęconym noworodkowi. Jest tu w zasadzie wszystko, co mnie interesowało i co chciałam wiedzieć. Dowiedziałam się wielu rzeczy, które na pewno przydadzą mi się w praktyce. Szczególnie kwestie związane z karmieniem i pielęgnacją mojej jeszcze nienarodzonej córeczki.

Wiadomo, że życie zweryfikuje wszystko, co tutaj przeczytałam. Jednakże takie poradniki są potrzebne, aby móc przyswoić sobie jakąś podstawową wiedzę na trapiące nas tematy. Oczywistym jest, że nic nie zastąpi kontaktów z położną i pediatrą. Mnie jednak trochę uspokoił fakt, że mogłam choć odrobinę „wgryźć” się w temat…


Polecam Wam – przyszłe mamusie – tę książkę. Jest ona napisana prostym językiem, w przystępny sposób. Jest tu sporo ciekawostek i wskazówek praktycznych (nawet kilka pierwszych przepisów na dania dla niemowlaczków). Powiem Wam, że warto tu zajrzeć, gdyż można tu znaleźć odpowiedzi na dziesiątki pytań, tych ważnych i tych bardziej błahych…

Tytuł: PIERWSZY ROK ŻYCIA DZIECKA
Autor: H. Murkoff, S. Mazel
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis
Miejsce, rok wydania: Poznań, 2011 
Ilość stron: 736

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz