środa, 22 maja 2013

PAMIĘTNE LATO - Lesley Lokko

Pamiętne lato - Lesley LokkoOd tygodnia jestem na urlopie. Postanowiłam odwiedzić rodzinne strony. Brakowało mi tych chwil wytchnienia od codzienności, w dodatku w miejscu, które niesie ze sobą tak wiele cudownych wspomnień... A skoro ma to być czas odpoczynku i całkowitego relaksu - postanowiłam sięgnąć po powieść obyczajową autorstwa L. Lokko. Jej książki zawsze cudownie mnie odprężają, a dodatkowo ich fabuła wciąga mnie maksymalnie, jak to tylko możliwe...

"Pamiętne lato" to trzecia z kolei książka Lokko, jaką miałam przyjemność przeczytać. Nie przeszkadza mi byajmniej fakt, że wszystkie ona opierają się na podobnym schemacie. Mianowicie autorka zawsze opiera fabułę na przedstawieniu losów kilku dziewcząt, bardzo "poturbowanych przez życie". Ich świat nigdy nie był usłany różami, musiały zawzięcie walczyć o swój byt, będąc zdanymi tylko na własne siły.

Tak też jest w tej powieści. To historia trzech zupełnie różnych kobiet, które los nierozerwalnie złączy z tajemniczą i nieprzyzwoicie bogatą rodziną Keelerów. Różni ich niemalże wszystko - ONE - zawsze musiały "wypruwać z siebie flaki", nieustannie udowadniać, że są wartościowe - ONI - mieli wszystko podane na tacy. Ich nazwisko otwierało im każde drzwi, a wsparcie cenionych rodziców było nieocenione.

Jednak pieniądze i sława to nie wszystko. I nad tą rodziną od lat krążą czarne chmury. Mieszają się tutaj ogrome pokłady miłości i nienawiści. Z czego to wynika? Jaką tajemnicę kryje Diane Keller. Co wydarzyło się przed ponad trzydziestu laty, a co wyraźnie ciąży jej na sumieniu?

Czytając tę powieść na pewno się nie zawiedziecie. Tę niezwykle wciągającą książkę (liczącą blisko 500 stron) przeczytałam jednym tchem, wprost nie mogłam się od niej oderwać, chcąc poznać ostateczny koniec tej historii. Może nie jestem obiektywna w ocenie książki, gdyż bardzo lubię styl L. Lokko, ale jednak szczerze zachęcam Was do lektury...


Tytuł: PAMIĘTNE LATO
Autor: L. Lokko
Wydawnictwo: Świat Książki
Miejsce, rok wydania: Warszawa, 2012
Ilość stron: 478

1 komentarz:

  1. Narobiłaś mi ochoty, zważywszy że wcześniejsze spotkanie z tą autorką ("jedna bogata, druga biedna") wspominam bardzo pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń