poniedziałek, 4 lipca 2011

SEKRETNY JĘZYK KWIATÓW - V. Diffenbaugh

            Przyznam szczerze, że nie byłam do końca przekonana do tej książki. Nigdy nie byłam wielką miłośniczką kwiatów, po prostu lubiłam je dostawać, nie zastanawiając się głębiej nad ich znaczeniem... Kiedy po raz pierwszy miałam ją w ręku i przeczytałam pierwsze strony -  nie wywarła na mnie większego wrażenia... Pomyślałam sobie - kolejna banalna historia o totalnie aspołecznej naturze dziewczyny z domu dziecka - i odłożyłam książkę na półce...
           Tymczasem pewnego deszczowego popołudnia dałam tej książce drugą szansę (całe szczęście). Przemierzając kolejne kartki nie mogłam się od niej oderwać. Przeczytałam całą od deski do deski za jednym zamachem!!! Teraz kilka słów o fabule...
            Główną bohaterką powieści jest Victoria - dziewczyna, która wychowywała się w kolejnych domach dziecka oraz rodzinach zastępczych. Nigdzie nie potrafiła "zagrzać" miejsca, gdyż ma naturę samotnika, osoby wyalienowanej, na dodatek bardzo "charakternej". Przełomem w jej życiu okazał się pobyt u Elizabeth, kobiety która ma za sobą równie ciężkie przeżycia. Pozwoliło to zbliżyć im się do siebie, na tyle, że Victoria zapragnęła zostać jej córką.
            Im bardziej zbliżał się dzień adopcji, tym bardziej zaczęło komplikować się życie Elizabeth, a tym samym dziewczynki. Ta postanowiła więc wziąć sprawy w swoje ręce i doszło do tragicznych w skutkach wydarzeń, po których trafiła z powrotem do domu dziecka. Została tam, aż do 18-stego roku życia.
            Po opuszczeniu placówki miała znaleźć pracę, aby móc się utrzymać, tak się jednak nie stało i stała się osobą bezdomną. Z racji jej ogromnej miłości do kwiatów, której nauczyła się od Elizabeth, sypiała w miejskim parku, wśród roślin.To dawało jej ukojenie, było to jedyne miejsce, gdzie czuła się bezpiecznie, do czasu...
            Przełomem w jej życiu staje się praca w kwiaciarni u Renaty. Tam zyskała sobie sławę wśród klientów, jako osoba, która znając znaczenie kwiatów i wysłuchując ludzkich historii potrafiła kwiatami naprawiać ludzkie relacje, zachowania... Potrafiła przywracać ludziom radość i chęć do życia.
            Ta praca przyczyniła się również do tego, iż Victoria poznała miłość swojego życia, oczywiście długo nie potrafiła się do tego przyznać. Ich znajomość rozpoczęła się na targu kwiatów. Zaczęli się porozumiewać symbolicznie, poprzez kwiaty, przez co dziewczyna zrozumiała, że nie tylko ona zna język kwiatów. Grant, bo o nim mowa okaże się postacią, dzięki której do dziewczyny powrócą widma przeszłości...
            Podsumowując, książka traktuje przede wszystkim o ogromnej miłości do kwiatów. Dzięki tej pozycji poznajemy znaczenia wielu z nich (na końcu powieści znajduje się alfabetyczny słownik ze znaczeniem każdego kwiatu).
            KSIĄŻKA NAPRAWDĘ GODNA UWAGI!!!

Tytuł: SEKRETNY JĘZYK KWIATÓW
Autor: V. Diffenbaugh
Wydawca: Świat Książki
Miejsce i rok wydania: Warszawa, 2011
Ilość stron: 399

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz