środa, 30 października 2013

SUKCES W 10 SŁOWACH - Terry Leahy



Sukces w 10 słowach - Terry LeahyPrawie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że Tesco należy do najważniejszych spółek handlowych na świecie. Jest prężnie działającą firmą międzynarodową, z roku na rok odnosi coraz większe sukcesy. Nie zawsze jednak tak było… Pod koniec lat 90. znalazła się w tarapatach, groziło jej bankructwo. Nie potrafiła dorównać swym największym konkurentom na rynku. Nowym prezesem tej firmy, w roku 1997 został Terry Leahy (autor książki). To przede wszystkim jego decyzje, stopniowo – krok po kroku – wprowadziły Tesco na szerokie tory sukcesu.

Książka ta jednak nie stanowi tylko i wyłącznie zapisu historii firmy Tesco. Celem autora jest przede wszystkim przedstawienie jego własnej recepty na odniesienie sukcesu, w szeroko pojętym biznesie. Wypracował ją w toku swej wieloletniej pracy dla tej angielskiej firmy. Zdobywając cenne doświadczenie, może się nim teraz dzielić z innymi i to właśnie czyni. Na tę receptę składa się 10 podstawowych kategorii. Są to:
- prawda,
- lojalność,
- odwaga,
- wartości,
- działanie,
- równowaga,
- prostota,
- wstrzemięźliwość,
- konkurencja oraz
- zaufanie.

Każda z powyższych kategorii stanowi w książce odrębny rozdział. Leahy w przystępny sposób wyjaśnia, co kryje się za danym hasłem. Powołuje się na liczne przykłady, nie tylko te dotyczące firmy Tesco, ale również z zupełnie innych branż gospodarki światowej. Czyni to książkę ciekawszą, a jednocześnie pomaga nam lepiej zrozumieć, co kryje się za dobrą organizacją.

Co ważne, lektura ta nie jest bynajmniej hymnem pochwalnym działań autora. Jak sam przyznaje zależało mu na podkreśleniu faktu, iż za sukcesem zawsze stoją ogromne pokłady ludzi, o których nigdy nie mówi się głośno. Są to jednak niezbędne ogniwa, bez których niczego nie dałoby się osiągnąć. Należy więc ich szanować i pamiętać o ich docenianiu.

Polecam Wam tę książkę, gdyż otrzymacie tutaj kilka prostych i cennych rad, dotyczących organizacji. Wśród tych najważniejszych znajduje się "prawda". Jak sam autor pisze: „Odkrywanie i mówienie prawdy jest nie tylko moralnie słuszne, lecz jest także podstawą skutecznego zarządzania.” [s. 302]. Tymi słowami chciałabym zakończyć tę recenzję i jeszcze raz zachęcić Was do lektury.

Tytuł: SUKCES W 10 SŁOWACH
Autor: T. Leahy
Wydawnictwo: Agora SA 
Miejsce, rok wydania: Warszawa, 2013
Ilość stron: 304

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz